Friday, January 19, 2007

Μεταφράζοντας τον Eduard Mörike ( Γερμανία, 1804-1875)
(προδημοσίευση)

Στον τάφο ενός καλλιτέχνη

Χιλιάδες που εδώ κείτονται δεν γνώριζαν τον Όμηρο·
Παρόλα αυτά είναι συγχωρεμένοι,
Πλην όμως όχι έτσι όπως εσύ.


Στον ύπνο

Ύπνε! Γλυκέ Ύπνε! Αν και τίποτε δεν μοιάζει
Όπως εσύ με τον θάνατο,
Κι όμως απ’ αυτή τη θέση σε φωνάζω να καλωσoρίσεις!
Γιατί έτσι, χωρίς ζωή, πόσο γλυκά κάτι βιώνεται!
Και τόσο μακριά από τον θάνατο, αχ, πόσο εύκολα κάτι πεθαίνει!


Η ευτυχία της αγάπης

Οι ποιητές όντας συχνά σε ένθερμη φαντασία,
Από την ευτυχία της αγάπης και την επώδυνη χαρά της,
Εξαπατούν με την τέχνη τους τους εαυτούς τους ή εμάς,
Μακάρι έτσι τούτο το παιχνίδι ευχάριστα να τους ξεφεύγει!

Όμως σε μένα ένας θεός μεγαλόψυχος μου δάνεισε
Τον ουρανό, που εκείνοι ονειρεύονται να διασχίσουν,
Είδα τη χάρη στην αγκαλιά μου να σφίγγεται,
Η αθώα ματιά να φλέγεται από γρήγορη φωτιά.

Κάποτε κουβάλησα της αγάπης τον κόπο και το άχθος,
Δεν αρνήθηκα το πικρό ποτήρι να πιω,
Για να νιώσω πλήρως τώρα την ηδονή του.

Κι όμως είμαι ίδιος μ’ εκείνους τους γνήσια φαντασιόπληκτους:
Θέλω η ευτυχία μου τόσο αμέτρητη να μου φαίνεται,
Ώστε να χάνομαι συχνά ξύπνιος σε όνειρα.


Στον καθένα το δικό του

Η Aninka χόρευε
Μπροστά μας στο γρασίδι
Τους γρήγορους ρυθμούς.
Τι όμορφη που ήταν!

Με τα χαμηλωμένα
Σεμνά μάτια
Το σιωπηλό κορίτσι-
Μ΄ έκανε τρελό!

Ένα κουμπάκι της τότε
Πήδησε απ’ το σακάκι,
Ένα χρυσό κουμπάκι,
Το ΄πιασα-

Και σκέφτηκα πως θαύμα
Σήμαινε αυτό για μένα,
Κι όμως χαιρέκακα χαμογέλασε
γι’αυτό ο Jegor ,

Σαν να ΄θελε να πει:
Δικό μου είναι το σακάκι
Και ό,τι αυτό σκεπάζει,
Δικό μου το κορίτσι,
Δικό σου το κουμπί!

3 comments:

Mh Xeirotera said...

H proth mu gnorimia me ton sinkekrimeno poihth. Telika prepei na einai poly sinarpastiko na "metafrazeis" allous poihtes; ke eseis (vazo ke ton giannh mesa-ioeu) to kanete me toso evesthito ke toso entimo tropo.
Me sinkinise poly to "ston kathena to diko tu" isos giati tora teleutea me apasxolei h dinatotita tis poihshs na leei aples (fenomenika) istories.
Se efxaristo gia tin episkepsh sto blog mu ke lipame gia ta texnologika provlimata, exo ke ego polla autes tis meres.
Na eise kala!

ioeu said...

εισάγετε καινά δαιμόνια λοιπόν?
εξαιρετική απόδοση!

chalex said...

Αγαπητοί, σας ευχαριστώ για την ανταπόκριση! Και χαίρομαι που αφορμή ήταν ο Eduard Mörike.Κατά τη γνώμη μου είναι σπουδαίος και διεισδυτικός μέσα στην απλότητά του.